parkera

Bilen framför

 

Bilen bakom

 

Satte en sån snygg parkering när vi kom hem från Falsterbo. Erik tyckte att det fanns massor av plats, jag hävdade att den var för liten. För att bevisa det parkerade jag så gott jag kunde och tja, man kan väl säga att båda hade rätt. Märk väl att dragkroken på vår bil befinner sig UNDER bilen bakom. Turligt nog såg vi sen att bilen bakom är ett lik med punkterat däck. Det är det störigaste med våra gator runt kvarteret. De är gratisparkeringar men det betyder att det samlas en jävla massa bös på dem, lik som aldrig kommer rulla igen. Nå. Parkering fick vi ju. Hoppas det inte är jag som ska köra nästa gång. Kusin Maja fick skjuts in till Malmö och skulle hämta sin cykel på Södervärn för att sedan cykla hem till Seved där hon bor. Synd för henne att regn- och åskstormen kom ca en minut efter att vi hade parkerat. Jag undrar lite om hon har torkat ännu. Kalaset var fint som attan, som vanligt i Falsterbo. Lite såhär såg det ut.

 


Kommentarer:
Postat av: marika

då var det en sådan som dig som jag haaatade förra veckan när jag skulle köra iväg o någon idiot hade tryckt in sig i en egentligen icke existerande ruta framför mig o jag hade bråttom bråttom men fick hålla på himla massa o svära som bara den för att komma ut.



;)

2011-05-23 @ 08:52:59
Postat av: Erika

Himla tur att det var ett lik som stod bakom då! :D

Postat av: kari och henny

Två bilar krockat, säger Henny oroligt när hon tittar på bilderna.

2011-05-23 @ 18:02:48
Postat av: Helena

Hmmm, är det inte 24-timmars parkering högst som gäller oavsett om gratis eller ej? Har för mig att det gäller om det inte står annat...

2011-05-23 @ 18:51:23
Postat av: Helena

s.9 http://www.pmalmo.se/upload/601/Pboken%20DR.pdf



Dags att motionera bilen?? Kanske inte vill säga till om liken som står för då kommer de på att er bil står där för länge också? Verkar dock som att det räcker med att flytta bilen litegrann så att hjulen står i annat läge för att det ska vara ok ändå tipstips. Malmö, "cykelstaden" främjar bilkörande kan man tycka...

2011-05-23 @ 19:12:18
Postat av: Erika

Nja tre dagar brukar det vara här. Tror ägarna skiter i sina böter..

2011-05-23 @ 20:08:51
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erika

Länken funkade alltså inte..

2011-05-23 @ 20:09:40
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Helena

Konstigt tycker denna länk ser lika dan ut, men kan inte släppa så här kommer den igen! Funkar iaf då man klistrar in i adressfält ;)

http://www.pmalmo.se/upload/601/Pboken%20DR.pdf



Tjata på felparkeringar, tjata på trasig hiss!!Bejaka gnälltanten!

2011-05-24 @ 01:07:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits