Pellisarna

 

Förra sommaren köpte jag en pelargon på Möllevångstorget som jag sedan misshandlade gravt under vintern. Kände mig lite som Fritzl fast ändå inte för den fick inte ens bo i källaren som de ska på vintern. Nå, i början av februari klippte jag ner den fullständigt och i samma veva var vi hos Eriks mamma där vi skulle kasta ut julgranen. Granen var typ fem meter hög och i kalabaliken sveptes en pelargon ner i golvet. Om jag inte missminner mig var det förresten inte granen som svepte ner den utan hunden, i ett helt annat rum. Skit i det nu. Jag plockade en stjälk som hade gått av, delade den i två och planterade den här hemma på vinst och förlust. Idag tog jag denna bild. Man kan nog säga vinst va? Alla tre krukorna är på G, snart blommar Eriks gammelfarmors pellisar även i Malmö. Ville bara säg.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Jea jea jea. Men dom jag hade, innan de dog ihjäl sig, hade jag också sticklingdrivitupp, och de var jättefina o allt. Sen att det blev vargavinter i en evighet och massa minusgrader på förvaringsstället kunde ju inte jag hjälpa. Typ. Ville bara säg. :)

Postat av: erika

:)

2011-05-11 @ 23:13:37
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits