Sjukstuga

Igår natt vaknade Set och fontänkräktes över hela sig och sin säng. Han låg på rygg och det liksom bara sprutade. Det låter ganska kul såhär i efterhand, men det var första gången för mig som mamma. Tänk själva att inte få häva ur sig hur äckligt allting är utan bara plocka upp barnet lugnt och stilla (och bli kräkig själv) och duscha det och klä på nytt och bädda rent (har fortfarande inte gjort det, bara tvättat det kräkiga. Han sover i vår säng ikväll). Så kräktes han två gånger till. Eller tre kanske. Fick alltså köra en STOR tvätt med kräkigheter idag. I morse var han pigg men fick stanna hemma från förskolan, och tur var väl det för vid halv tio blev han alldeles glansig i ögonen och fick värsta febern. Låg däckad i flera timmar. Med alvedon i kroppen piggnade han till såpass att vi kunde gå en liten sväng till pilis bara för att få lite frisk luft men sen kom den igen, febern. Han fick alvedon nu när han skulle lägga sig och jag hoppas verkligen att kräket bara var en engångsgrej för jag vill inte ha det i min säng!

 

I övrigt har jag börjat sticka på koftan och har redan gått utanför receptet. Det står att man ska sticka resår fem varv med stickor i storlek 4,5 för att sedan övergå till storlek 6. Jag kör 6 från början. Orka gå ut och handla nya stickor för bara fem varv liksom. Vad tror ni, får man göra så? Blir det fult och förstört? / *följer-även-matrecept-slaviskt-och-kan-över-huvud-taget-inte-riktigt-tänka-själv* -82


Kommentarer:
Postat av: Jennie

Huva stackars Set och stackars er jag var ju där för ett par veckor sedan ville packa in kräk-ebbe i bomull oj vad hjärtat värkte när han kräktes och kräktes och grät och snorade


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits