Tycker det kunde plötsligt hända snart

Jag och Set älskar dessa varma sommardagar. Det är en fördel med att bo i stan, man går och går och går för att komma till spännande ställen varje dag. När man inte har en trädgård, vill säga. Idag gick vi till musiktemalekplatsen i Augustenborg. Jag sjöng sånger och Set gjorde rörelserna. Krokodilen i bilen är en tung favorit tillsammans med I ett hus vid skogens slut. Han är sketabra på rörelser. Dessutom har han börjat säga en massa ord. Kommer nya varje dag. När vi läser Max lampa berättar Set vad som händer på varje bild. Det låter ungefär såhär: Majch (Max), boou (bok), bajch (pall), tooou (stol), boo (bord), Neeeej! (Max trillar ner från bordet), Ajjj (Max slår sig), Poou (det blöder och han får plåster), JAAA (Max är glad igen).

 

Bäst just nu: jag börjar bli brun, Bella sover om nätterna, Sets sommarhatt.

 

Sämst just nu: har ful och tjock mage så det spelar ingen roll hur brun jag är för jag känner mig ändå obekväm, att vi inte har handpenning till ett hus (för nu har jag hittat ett nytt jag vill ha), att jag redan börjar få jobbångest trots att jag inte har något på lut och inte tänkt börja jobba på läänge.

 

Annars kan jag meddela att koftstickeriet går framåt. Har gjort slut på ett helt nystan! Nu är det bara resten kvar. Det var väl allt för idag. Hejdå.


Kommentarer:
Postat av: Clary

Du är söt och fin så det så.Vad skönt att ni har värme.....här är det runt 15 kanske.Du vet Östersjön är kall.

2011-05-11 @ 09:38:02
Postat av: Erika H

Ja, det där med att få ihop en fet handpenning är inte lätt. Åtminstone har du ersättning för att vara hemma med barnen. :) Vi sparar först för att jag ska kunna vara hemma obetald med bebben i tre månader, därefter blir det till att spara till handpenning. Och det snabbt! Vår etta kommer inte rymma hela familjen Hodge mycket längre till... ;)

2011-05-11 @ 15:00:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits